O mnie

środa, 9 czerwca 2010

Eleni w audycji programu pierwszego Polskiego Radia "Muzyka nocą "
23 marca 1990 ( piątek ) w godz. 00:07 - 03:00
Z Piosenkarką rozmawia redaktor Jerzy Rowiński,

*** piosenka : Wakacyjny, mały flirt ***

Redaktor : Kompozytor : Piotr Żurowski, Lech Konopiński - tekst, a wykonawca?
Poznali państwo ten głos... Eleni !
Dobry wieczór.

Eleni : Dobry wieczór państwu. Witam.

Red. : Co się z Panią działo ... ?

Eleni : Cały ubiegły rok spędziłam na koncertach : w NRD, w Czechosłowacji,
a poza tym - duże tourne w USA. A wakacje spędziłam w Grecji.

Red. : A tym czasem, piosenka "Wakacyjny, mały flirt " znalazła się w finałowej
dziesiątce Piosenki Roku, a także na kasecie "Radiowa Piosenka Roku ".
Czy cieszy się Pani z lokaty w dziesiątce najpopularniejszych piosenek roku?

Eleni : Oczywiście. I chciałabym podziękować wszystkim sympatykom, którzy
na tę piosenkę , na mnie, głosowali. Było to dla mnie miłe zaskoczenie.
Chciałabym specjalnie podziękować fanom. Pozdrawiam Was bardzo serdecznie
i dziękuję ! Miałam niedawno z nimi spotkanie. Wypadło bardzo fajnie.

Red. : Mówiła Pani o koncertach, a czy były jakieś nagrania?

Eleni : Tak. Cały ubiegły rok poświęciłam na przygotowywanie nowej płyty.
Płyta ta ukaże się w kwietniu, w Czechosłowacji. Bardzo się cieszę , bo mieć
w swoim dorobku płytę kompaktową to nie lada osiągnięcie.

Red. : Serdecznie Pani gratuluję. Czy ma Pani już jakieś plany koncertowe w najbliższej
przyszłości?

Eleni : Najbliższe koncerty będą w NRD 29.03 - 31.03 m.innymi w Dreźnie. Do świąt będę
w domu, po świętach koncert w Lublinie.

Red. : Są piosenkarze uwielbiani przez krytyków lecz niezbyt doceniani przez publiczność,
i są też tacy, których krytyka nie hołubi, za to publiczność ich uwielbia.
W której grupie Pani siebie by umieściła?

Eleni : Oj, w tej drugiej ! Jeszcze nigdy nie spotkała mnie przykrość ze strony publiczności.
Odbiera mnie spontanicznie.

Red. : A krytycy ... ?

Eleni : Różnie bywało , ale nie chcę o tym mówić.

*** nadane w audycji piosenki : Co los nam niesie ; Wiązanka przebojów greckich ;
Wszystko w moim życiu zmień ; Tu nie zawinił nikt ;
Don't leave me now ; Zorba ; Na świecie jeden był ; Sto perigiali ; To elenaki ;
A słońce sobie lśni.

Wychodząc ze studia na "dyżur" przy telefonie Eleni zażartowała, że pewnie nikt
nie zadzwoni. Omyliła się jednak.

Eleni : Bardzo dziękuję za wszystkie telefony, za to, że podtrzymują mnie państwo
na duchu.
Telefony były z całej Polski, był też jeden z Danii z zaproszeniem na koncerty,
zadzwonił też
ksiądz z Bydgoszczy, który przedstawił propozycję koncertów w RFN, w Kolonii.

Podczas programu nadano piosenkę w wykonaniu Barbry Streisand " Woman in love ".
Obecna w studiu Eleni podśpiewywała sobie tę piosenkę a realizator włączył mikrofon
i w eter poszła piosenka , oczywiście zaledwie fragment, ale jednak , w duecie
Barbra Streisand & Eleni . To było niesamowite.
Równie ciekawym wątkiem rozmowy w trakcie trwania audycji, było wspomnienie
wspólnego występu Eleni i Paulosa Raptisa w słynnej " Olimpii " w Paryżu.

Brak komentarzy: