O mnie

piątek, 25 stycznia 2008

o piosenkach słów kilka w odpowiedzi Anuli

Szczególny sentyment mam do piosenki "Ze świata wszystkich stron" ponieważ,kiedy ta piosenka zaistniała w konkursie festiwalowym w Opolu (22,06,1990) byłem tam, trzymałem kciuki i po występie mogłem pogratulować Eleni udanego występu i bardzo pięknej piosenki.Piosenki tej, jak wiadomo nie doceniło jury, ale doceniła publiczność, która swoimi owacjami "wywalczyła" to, że zaproszono Eleni do udziału w koncercie finałowym "Mikrofon i ekran"
(24.06.1990).

Bardzo szczególnym dla mnie utworem, który niestety nie jest znany szerszej publiczności to piosenka, której melodię napisał Grzegorz Stróżniak do wiersza Marka Siwka pt."Zmień noc, na dzień"- to przepiękny, wzruszający duet Marka i Eleni, zarejestrowany w studio Hellenic w czerwcu 1998 r.

Poza tym bardzo lubię "Muzyka Twoje imię ma" - też piosenka festiwalowa.
Ogromną sympatię mam do ballad greckich, których tytułów nie znam, bo nie są nigdzie nagrane, Eleni czasem wykonuje je na bis w koncertach, albo prześpiewuje je podczas prób przed występami. Są oczywiście piosenki greckie wydane na kilku płytach, też bardzo je cenię, lubię i podziwiam, ale tęsknota jest za tymi gdzieś raz, czy dwa usłyszanymi i przechowywanymi w "pamięci serca".
A poza tym, wdzięczny jestem Eleni za każdą nagraną, czy tylko okazjonalnie wykonaną piosenkę, za każdą płytę.

Brak komentarzy:

Archiwum bloga