O mnie

poniedziałek, 26 marca 2018

Płyń rzeko ( Gdzie brzegi szczęśliwe )






     PŁYŃ  RZEKO (Gdzie brzegi szczęśliwe)
   ( sł. Andrzej Sobczak,  muz. - brak danych )




   Nad  brzegiem  tej  rzeki,
   spokojna  jak  błękit,
   skowronki  budziłam  ze  snu,
   i  wiatr  mi  warkocze  plótł 
   z  dojrzałych  zbórz.

   A  kiedy  pod  jesień 
   dopalał  się  wrzesień,
   nad  rzekę  wołała  mnie mgła,
   bezradna  jak  pierwsza  łza
   zgubiona  w  środku  dnia.
      

         Płyń  rzeko  leniwie
         płyń  rzeko  przez  świat,
         gdzie  brzegi  szczęśliwe ,
         ty  nieś  mnie  tam.

         Płyń  rzeko  leniwie,
         jak  fala  pod wiatr,
         gdzie  wierzby  sędziwe,
         ty  nieś  mnie  tam.


   Gdzieś  w  świecie  dalekim,
   tak żal  mi  tej  rzeki,
   zgubionej,  któż  powie mi  gdzie?
   I  czasu   co  rzucił  mnie
   na  inny  brzeg.

   Zostało  wspomnienie
   gasnące  jak  cienie
    i  smutek,  a  może  i  żal,
   że  wszystko  jak  rzeka  ta
   odpłynie  kiedyś  w  dal.


           Płyń  rzeko  leniwie ....

Brak komentarzy:

Archiwum bloga